zondag 9 maart 2008

Who of the tree...???!!

Hallo lieve mensen,

Wat een heerlijkheid om weer hier te zijn in Kaapstad!!! De meiden vermaken zich ook opperbest, maar naast genieten van allemaal lekker eten en heel veel lekker drinken,
want het lijkt wel of de alcohol hier nog lekkerder smaakt dan in Nederland, en ik kan al zo moeilijk van de fles afblijven. Ik heb een hele tijd de drank goed kunnen laten staan,
maar sinds het het overlijden van Jos Brink, is het hek weer van de dam! Jos was zo'n vriend voor mij, we deelde alle onze geheimpjes met elkaar, en we belden ook zeker een uur per dag! Ja lieve mensen, ik ben echt in een zwart gat gevallen, nadat de heere Jos tot zich heeft genomen, en dan verzacht drank toch de pijn, en het helpt je de dag door.
Ik probeer nu niet meer te drinken dan een paar sherrytjes bij de lunch, en maximaal 3 flessen rose bij het diner, en heel soms een cognacje voor het slapen gaan, want daar slaap ik zo lekker van! Als ik dan nu mezelf vergelijk Sonja Barend dan valt mijn drankprobleem best mee, zij start al in de ochtend met een dropshot om op gang te komen,
en eigenlijk stopt ze pas als we gaan slapen in onze stapelbedjes. Ik ben maar boven gaan liggen want je moet er toch niet aan denken dat ze met haar dronken kop uit het nest lazert! Zou wel lachen zijn maar dat gun je toch niemand!

Ik merk alweer dat ik veel te veel uitwijd over ons prive leven, en voordat je het weet staan we weer in de bladen, en dat willen we toch niet! Ik zal jullie weer even op de hoogte brengen van onze avonturen hier, want we maken een hoop mee!

We hadden het idee om het concept van "wie van de drie?", te gaan verkopen aan SABC de lokale zender hier in zuid afrika.
Na een brainstormsessie in ons apartementje, hadden we het idee om het eigenlijk het zelfde te doen als in nederland, maar dan ook dat we zelf alles produceren en regiseren maar het belangrijkste! We worden zelf weer de panelleden, en we willen Fred Oster vragen voor de presentatie, zo slaan we twee vliegen in 1 klap, we verdienen weer geld(wat we allen hard nodig hebben) en we worden bekende zuid afrikaanse sterren!!!
Het lijkt me heerlijk om weer(S) A ster te worden, en te genieten van alle voordelen die je dan hebt! nooit meer in de rij staan, want dat is alleen voor de pleps!
We hebben dus een afspraak gemaakt met SABC, en zijn daar op ons voordeligst heen gegaan, zelf droeg ik een super mooi wit linnen broekpak afgezet met kant, ook Sonja en Martine zagen er beeldig uit, maar Therese had echt de mode flater van de week aan, ze had de plank volledig mis geslagen. Het moest iets voorstellen als een omslagdoek in de kleuren van de regenboog, maar ze leek meer op een Dragqueen uit een wel hele slechte b film, en dan de hele dag dat kut nummer van haar, ik kan geen ringeding meer horen!!!
Maar dit terzijde, wij dus naar SABC, waar we vriendelijk werden ontvangen met een glaasje champagne, dat viel bij ons allen in goede aarde! Ik zei wel tegen de meiden dat we ons een beetje on moesten houden, omdat we hiervoor zaken zijn en niet om de bar leeg te drinken! Maar aan mijn goede raad werd weinig gehoor gegeven, de meiden lieten de champagne goed smaken, en raakte al aardig in delerium. Zelf voelde ik ook mijn benen aardig licht worden, en mijn hoofd een beetje zweverig.
Toen werden we voor gegaan naar de grote baas van SABC, een prachtig kantoor met een lange glazen tafel met daarom heen twaalf hoge stoelen van struisvogelleer, en daar beging Sonja haar eerste blunder, de champagne was inmiddels ingewisseld voor rode zuid afrikaanse wijn, Sonja stond al niet zo stevig in haar pumps en na al die champagne had ze de drempel niet gezien, al lopend met een vol glas rode wijn kwam ze struikelend het kantoor binnen! over de eerste vier stoelen lag nu rode wijn, nou lieve mensen er zijn momenten dat je door de grond wil zakken maar dit sloeg werkelijk alles! Wat een blamage! Enfin, nadat alles was schoon gemaakt konden de onderhandelingen beginnen. En daar kwam het tweede misverstand naar boven, de grote baas van SABC begon te praten over hoe wij het voor elkaar kregen om contact te maken met bomen, ik keek snel naar de meiden met een groot vraagteken op m'n voorhoofd, ik had werkelijk waar geen idee waar die man het over had!
Bleek dat Martine in haar beste engels had geschreven "who of the tree?" in ons concept, die man dacht dat we met bomen konden praten, we kunnen veel maar we zijn nog steeds geen prinses Irene(btw die woont hier ook). Hoe moeten we nu duidelijk maken dat het gaat om een oud hollands en oer gezellige familieshow!
Na een lang en onduidelijk gesprek(wat ook door de drank kan komen, want Therese had zelfs een drie dubbele tong en was niet meer te verstaan!), bleek de goede man toch intresse te hebben in ons idee, gelukkig maar!
Deze week gaan we een proef opname maken, Fred Oster zit als het goed is al in het vliegtuig, en de oude decor stukken zijn al hier. Niets staat ons dus in de weg om weer aan de top te komen! Wij hebben er zin in!

Morgen gaan we winkelen om een nieuwe garderobe aan te schaffen, en Therese te behoeden voor een volgende modeflater!
Nu zitten we bij het zwembad van ons apartement, nou ja zwembad het lijkt meer een modderpoel, de pomp schijnt kapot te zijn! Maar martine hebben we wijs gemaakt dat het heel goed is voor een jonge huid, dus ze ligt al twee uur te poedelen!
Ik neem nog een glaasje wisky, het is zondag dus dan mag dat, en dan ga ik even naar bed, want ik doe s'nacht geen oog dicht door het gesnurk van Sonja.

Dag lieve mensen, heel veel lieve groeten van jullie Lous!

PS: zou iemand een bos bloemen willen laten bezorgen bij mijn vriendin Lenny K.hoer, ik dacht dat ze op tournee was met haar 40 jarig jubileum van de troubadour, en ik ben haar vergeten te vragen om mee te gaan naar Kaapstad!

1 opmerking:

Anoniem zei

DUS TOCH !!! Meiden, ik zag jullie dus toch in de slijterij gisteren !! Kennuh jullie me nog ? Cimeroni ! Sourabajah ! Jaja, deze vrouwelijke pinda is OOK in kaapstad, dacht gisteren, effe lekker met mijn combi (de vrachtwagen heeft het begeven dus ingeruild) enfin, effe met mijn combi bij de slijterij langs, die wodkaatjes he, tsja, met dat brandend zand hier op het strand, moet je toch wel blijven blussuh, en wat denk je, de flesjes voor een dag konden er NET nog in. Ben ook op vakantie hier, was vorig jaar nog touren met Jos Brink en Benny Nyman, nou, jullie weten hoe het hun vergaan is, dus ik ben aan het bijkomen hier... doorzettertje als ik ben. Ik hoop jullie hier nog te ontmoeten, kunnen we misschien voor komend jaar samen een theater showtje opzetten, jullie draaien al zoo lang mee.. Enin, tjedir tjedor, sambaloelek, sambal goreng telor en kutjeplok kutjeplok, ik zie jullie wel op het strand !! Proost, Anneke G.