dinsdag 20 mei 2008

Lous en Lenny klaar voor het songfestival!

Lieve mensen,

Wat een ellende allemaal, zoals u heeft kunnen lezen heeft mijn goede vriendin Lenny
ter nauwe nood een aanslag op haar leven overleefd.
Natuurlijk is het wel een beetje haar eigen schuld, want wie gaat er nu zelf achter de verkoopkraam van je poppen staan?! Maar Ria B dat loeder kan het gewoon niet hebben dat zij haar eigen pop niet heeft! Van mijn part had haar hele arm eraf mogen liggen!!!

Gelukkig is Lenny aan de beterende hand en is de voorbereiding voor het songfestival in volle gang.
Natuurlijk is het voor Lenny altijd een erg drukke periode zo rond het festival, vele televisieshows vragen haar om toch nog maar een keertje de troubadour te komen zingen. Dit jaar pakt mijn vriendin het heel anders aan.
Ze zit (samen met mij) in een luxe zwitsers herstellingsoord, waar we samen weer even helemaal bijkomen van alle toestanden in nederland.

De burkashow is uitgelopen op een ware mislukking, ik heb niet genoeg kandidaten kunnen vinden, want een voorwaarde die de AVRO stelde was dat mijn kandidaten geen strafblad mochten hebben, is er dan geen dozijn burkavrouwen tevinden die geen strafblad hebben?! schijnbaar niet!
Nu zit ik natuurlijk weer vol andere ideeen maar daar kan ik nog niet te veel over vertellen, de AVRO wil geen negatieve publiciteit meer rond mijn persoon. Maar zodra ik meer kan vertellen zal ik het u zeker vertellen!

Maar om terug te komen op vanavond, Lenny en ik zitten hier in zwitserland en het werd toch een beetje saai samen, dus hebben we van de voorrondes van het eurovisie songfestival 2008 een soort van reunie gemaakt!
Ik zelf heb natuurlijk nooit deel genomen aan dit jaarlijkse terugkomende liedjesfestival, maar ik ben een grote bewonderaar van iedereen die het wel heeft gedaan.
Na een paar telefoontjes van (onze) Len, zelf winnares in 1969 met haar onverstootbare troubadour, konden we de gastenlijst gaan opmaken. Eerst hadden we maar een paar oud deelnemsters in gedachten, maar al snel groeide de lijst, want vele hadden geen zin om op te treden tijdens dit jaarlijks terugkomend festijn. Dus ons idee om met een groep lekker onderuit op de bank te gaan kijken werd hartelijk ontvangen! En mensen begonnen ons zelf al te bellen of ze er ook bij mochten zijn, voor ons natuurlijk geen probleem! Alleen werd het herstellingsoord waar we verbleven wel wat klein voor al deze artiesten. Na nog een paar telefoontjes was een sporthal geregeld met daarnaast een hotel waar we allemaal na afloop gebruik van kunnen maken.
Niets staat ons meer in de weg voor een gezellige avond!!!

Ondertussen is het een drukte van jewelste aan het worden, de ene oud deelneemster na de andere komt binnen druppelen, je moet soms wel even kijken want de jaren gaan ook spelen en iedereen word er niet jonger op! Zo liep ik net straal voorbij aan Vicky Leandros, lieve mensen die is echt oud geworden! Vroeger natuurlijk een grande diva, nu is ze meer grande onder de rimpels!!!

Vicky heeft op de weg hierheen gelijk even Katja Ebstein en Nicole opgehaald, en als ik hun verhalen moet geloven(en dat doe ik)hebben ze vanuit duitsland tot hier in zwitserland aan 1 stuk gezongen!
Saskia en Serge kwamen samen met Nicole en Hugo, hun reis is iets minder geweest, Saskia had gisterenavond voor het viertal zeeuwse bonenschotel klaar gemaakt, maar nu blijkt Hugo erg slecht tegen bonen te kunnen, en hebben ze om de 40 kilometer een toiletere stop moeten maken.

Ook de reis van de Baccara-meiden ging niet voorspoedig, 8 uur vertraging met het vliegtuig vanuit luxemburg.
Maggie Macneal was voor de verandering eens op tijd, maar was razend toen ze hoorden dat ook S(X)andra (kroepoekje)Reemer zou komen, nadat S(X)andra weg was gegaan bij de Dutch Divas hadden de meiden elkaar niet meer gesproken, maar ik zag dat ze net samen naar de bar liepen dus deze oude vete zal wel begraven zijn! (of ze hadden allebei dorst?!)

Verder is het een heel gezellige boel hier, nationale en internationale artiesten genoeg, Linda Martin, Sandra Kim, Marcha(Marga), Justine, Carola en Willeke ik noem er maar een paar. Ze zijn er allemaal, en misschien word het wel een heel vruchtbare avond en komen er volgend jaar heel verrassende acts!!!

Lenny en Ik hebben als verrasing de hele dag in de keuken gestaan om hollandse bitterballen te maken, Lenny de ragout gemaakt en ik heb alles voor gebakken.

Je kan van mijn haar soep koken, dus ik ga me snel omkleden want ik wil natuurlijk niets missen van het festival.

Vanuit zwitserland wensen wij Hind toi toi toi toe, break a legg!!!
Wij hopen dat je met "Your heart belong to me" het net zover zal gaan schoppen als Lenny met haar Troubadour!

Liefs Lenny en Lous

2 opmerkingen:

MIES B zei

Lieve Lous,

Wat een toestand daar in Zwitserland. Let jij een beetje op de Baccara-meiden? Ze willen op feesten en partijen nog wel eens te wild worden!

Groet,
Mies.

Lenny K. zei

L ieve Lous,

Kunnen jullie morgen Roland's haar doen? Neem je carmen-krulset maar mee, het is lang genoeg.

Liefs,
Lenny