vrijdag 11 april 2008

Actie: Brillen voor afrika!

Dag lieve mensen,

Wat is het heerlijk om een paar dagen tot rust te komen hier in de villa van rik felderhof. En wat hebben we het gezellig met z'n allen, zoals u hebt kunnen lezen ligt Lenny ziek op bed, maar we hopen dat ook zij weer snel opknapt!
Mies B en ik vermaken ons uitstekend zo bij het zwembad, we hebben jaren nodig om bij te kletsen, en laat ik u wel vertellen, Mies is niet op haar mooie mondje gevallen! Wat kan zij kletsen zeg, die ratel houdt maar niet op, je hebt gewoon geen seconde rust! Gelukkig kan ik erg veel van mijn lieve Mies hebben, dus laat ik haar maar....

Bij het zwembad zijn Mies en ik op zo'n goed idee gekomen, we hadden het er over dat wij als vriendinnen alles voor elkaar over hebben, maar dat deze naastenliefde ook wel wat verder mocht gaan. Mies en ik zelf hebben zoveel om te geven, dat we liefde overhebben, en waarom zou je daar niets meedoen? Mies vertelde me in alle eerlijkheid dat mijn liefdadigheidsproject in zuid afrika toch wel erg comercieel was, en dat dat niet de opzet mag zijn van liefdadigheid. Ik moet u zeggen de fabrieken lopen daar als een trein, en ik verdien er een aardig centje mee bij! Dus drukte Mies me op m'n hart dat ik echt iets moest doen voor de mensen in afrika, zonder daar zelf beter van te worden. Toen ik opdat moment mijn bril afzette zei Mies "meid waarom doe je niets met brillen?" en een idee was geboren!

Daarom de actie "BRILLEN VOOR AFRIKA"

Het idee is dat iedereen zijn oude bril inleverd en deze voorziet van de sterkte(door met een afwasbare viltstift de sterkte op de glazen te schrijven), dan komen ze samen in een verzamelcentrum (waarschijnlijk naar mij vernoemd), daar worden ze gesorteerd op sterkte en op model(lees,ver,dichtbij,multifocale of zonnebril), als dit gebeurt is worden ze verscheept naar afrika, waar ze gratis aan de bevolking worden aangeboden! Het enige wat ik er aan overhoudt is dat mijn naam aan dit project verbonden is, maar dat is toch niet vreemd als winnaar van de "brillendraagster van het jaar".

Ik heb al een paar telefoontjes gepleegd of te polsen of meer bekende artiesten mee willen doen, en daar kreeg ik echt enige reactie's op! hoeronder een paar van deze lieve reactie's!

Dame Edna says:

What a great idea miss Haasdijk, i love to give you some of my glasses for your project!
With Love Edna


Jacques d'ancona zegt:

Lieve Lous wat een wereld idee, ik doe zeker mee!!! Ik zal je direct wat brillen doen toekomen! En zal in mijn familie eens polsen of er nog meer brillen te vinden zijn voor je project.


Elton John says:

Dear Lous, as you know i love africa and i love to help with your project maybe we can do it together?
xxx john
ps how is your mother doing?

Tot snel,

xxx

Lous

2 opmerkingen:

MIES B zei

Lieve Lous,
Onze actie verloopt geweldig!
Kus, Mies

MIES B zei

Lous,
Onze actie loopt toch niet zo voorspoedig als we dachten. Ik denk dat we nog een tijdje in de villa van Rik moeten blijven. Heb je de nieuwe Telefgraaf al gekocht?
Groet,
Mies